5 kroków do bycia bardziej optymistą

Życie jest łatwiejsze i bardziej przyjemne, jeśli jesteś optymistą. Badania pokazują, że optymiści czerpią wiele korzyści dla zdrowia i stylu życia, w tym większe osiągnięcia, lepsze zdrowie, poczucie wytrwałości w dążeniu do celów, większe zdrowie emocjonalne, większą trwałość i mniejszą reaktywność na stres. Z tego powodu optymiści mają tendencję do bycia ogólnie szczęśliwszymi. Miarą optymizmu jest Twój styl wyjaśniania lub sposób definiowania zdarzeń. Jesteś w połowie drogi, jeśli możesz nauczyć się definiować pozytywne wydarzenia na trzy następujące sposoby:

  • Pozytywne wydarzenia miały miejsce z powodu czegoś, co zrobiłeś.
  • Pozytywne zdarzenia są oznaką tego, że jest więcej dobrych rzeczy do zrobienia.
  • Pozytywne zdarzenia są dowodem na to, że dobre rzeczy będą się działy w innych obszarach Twojego życia.

Jesteś cały czas na tym etapie, jeśli możesz również myśleć o negatywnych zdarzeniach jako: nie twoja wina odosobnione zdarzenia, które nie mają wpływu na przyszłe zdarzenia lub inne obszary twojego życia

Etapy podejścia do życia z większym optymizmem

Jeśli spodziewasz się najgorszego i sprzedajesz się trochę za dużo czasu, zawsze możesz zwiększyć swoją skłonność do optymizmu. Poniższe kroki mogą Cię do tego doprowadzić.

Analizuj swoje myśli, daj sobie kredyt.

Kiedy coś pozytywnego dzieje się w twoim życiu, przestań na chwilę analizować swój proces myślowy. Czy dajesz sobie należny kredyt za to, że to się stało? Pomyśl o wszystkich mocnych stronach, które posiadasz i sposobach, w jaki przyczyniłeś się, zarówno bezpośrednio jak i pośrednio, do zaistnienia tego wydarzenia. Na przykład, jeśli wystawiłeś test, nie myśl tylko o tym, jak bardzo jesteś przygotowany, ale także o tym, jak twoja inteligencja i poświęcenie odegrały rolę.

Pomyśl o tym, jak twoje siły mogą przynieść inne dobre rzeczy.

Pomyśl o innych obszarach swojego życia, które mogą być dotknięte przez to dobre wydarzenie. Pomyśl również o tym, w jaki sposób posiadane przez ciebie silne strony, które spowodowały to dobre zdarzenie, mogą również spowodować inne pozytywne wydarzenia w twoim życiu. Na przykład, jakie inne dobre rzeczy mogą pochodzić z twojej inteligencji, poświęcenia i zdolności do skutecznego przygotowania się do zadań?

Pomyśl o przyszłych wydarzeniach, które również mogą się zdarzyć

Wyobraźmy sobie, jakie przyszłe możliwości mogą być w zasięgu ręki. Ponieważ jesteś kluczem do swojego sukcesu, czy nie powinieneś oczekiwać, że w przyszłych testach wypadnie ci dobrze? Czy udana kariera nie jest naturalnym wynikiem?

Zminimalizuj Negatywy, kiedy jest to realistyczne.

W przypadku wystąpienia negatywnych zdarzeń, należy pomyśleć o okolicznościach łagodzących, które mogły się do tego przyczynić. Jeśli na przykład słabo radzisz sobie na egzaminie, czy byłeś szczególnie zajęty w poprzednim tygodniu? Czy był pan trochę pozbawiony snu? Jakie zewnętrzne okoliczności przyczyniły się do Pana/Pani porażki? Proszę pamiętać, że nie jest to koniecznie odzwierciedlenie osobistych słabości.

Nie oznacza to, że nie powinieneś nigdy rozpoznawać, kiedy możesz potrzebować zmienić swoje zachowanie w przyszłości lub odmówić odpowiedzialności za błędy – tak właśnie się uczymy!

Kluczem jest, aby skupić się bardziej na tym, co pozytywne i nie pozwolić, aby negatywne wydarzenia zabiły twoją pewność siebie.

Pamiętaj: Jutro jest kolejny dzień

Pamiętaj też, że w przyszłości będziesz miał niekończące się możliwości, by robić lepiej. Pomyśl o swoim następnym potencjalnym sukcesie lub o innych obszarach, w których możesz się wyróżnić.

Optymizm Wskazówki do zapamiętania

  1. Kluczem do optymizmu jest maksymalizacja sukcesów i minimalizacja niepowodzeń.
  2. Korzystne jest uczciwe spojrzenie na swoje niedociągnięcia, aby móc nad nimi pracować, ale skupienie się na swoich mocnych stronach nie może nigdy zaszkodzić.
  3. Pamiętaj, że im bardziej ćwiczysz podważanie swoich schematów myślowych, tym bardziej będzie to automatyczne. Nie oczekuj od razu większych zmian w myśleniu, ale oczekuj, że z czasem zostaną one zakorzenione.
  4. Zawsze pamiętaj, że praktycznie każda porażka może być doświadczeniem w nauce i ważnym krokiem w kierunku Twojego kolejnego sukcesu!
  5. Ćwicz pozytywne afirmacje. One naprawdę działają!
Utworzonych artykułów 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zacznij wpisywać wyszukiwane hasło powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij ESC, aby anulować.

Wróć na górę